جمعه , مرداد ۶ ۱۳۹۶
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
خانه / مطالب و دانستنی ها / چند توصیه پزشکی درباره تغذیه
چند توصیه پزشکی درباره تغذیه
چند توصیه پزشکی درباره تغذیه

چند توصیه پزشکی درباره تغذیه

تغذیه همواره بخش مهمی از زندگی انسان بوده است که علاوه بر تامین نیازهای مورد نیاز بدون وی، سلامتی را نیز با خود به همراه می‌آورده است. در این بخش از سری مقالات مطالب و دانستنی ها قصد داریم تا چند توصیه پزشکی درباره تغذیه را برای شما شرح دهیم تا از قدرت معجزه آسای نعمت های خدادادی که ما آنها را ساده می پنداریم، آگاه شوید.

چند توصیه پزشکی درباره تغذیه
چند توصیه پزشکی درباره تغذیه

گوجه فرنگی و مبارزه با سرطان

تحقیقات اخیر نشان دهنده از آن است که عصاره گوجه فرنگی از رشد سلول هایی که عامل سرطان در معده هستند جلوگیری می کند. شاید عده ای تصور کنند که بعضی از ترکیبات خاص و مهم موجود در گوجه فرنگی همچون لیکوپن است که از بروز چنین سرطانی جلوگیری می کند اما خود گوجه فرنگی حتما باید بطور کامل مصرف شود.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی

گفتنی است سرطان معده بعنوان چهارمین سرطانی در دنیا شناخته شده که بسیار شایع و مرسوم است که در اثر عوامل گوناگون از جمله مصرف کردن غذاهای دودی و خیلی شور بوجود می آید. این نکته را هم آقایان به ذهن بسپارند که مصرف گوجه فرنگی از بروز پروستات در آنها نیز می تواند جلوگیری کند.

اگر می خواهید لاغر شوید، بلوبری مصرف کنید

زغال اخته آبی یا همان بلوبری، میوه ای بسیار لذیذ با خاصیت درمانی فوق العاده است که البته در کشور ما شاید متاسفانه تنباکوی قلیان آن از خودش شناخته تر باشد!

گفته شده که برای تقویت حافظه و همچنین تقویت سیستم یادگاری در کودکان ازا ین میوه استفاده شود؛ همچنین از تاثیر شگرف این میوه در لاغری نیز نباید غافل بود.

بلوبری
بلوبری

اگر دقت کنید در بیشتر رژیم های غذایی که از سوی پزشکان تجویز می گردد، بلوبری نیز نقش موثر و پر رنگی در آن دارد. از آنجایی که این میوه قابلیت استفاده در انواع سالاد، غذا و در انواع اشکال گوناگون را دارد، توصیه می کنیم تا آنجایی که می توانید از این میوه در وعده های غذایی خود بهره ببرید.

فشار خون خود را با مصرف سیر کاهش دهید

بد نیست بدانید که در سیر ماده ای به نام پلی سولفید وجود دارد که این ماده بوسیله گلبول های قرمز خون به شکلی دیگر درآمده و به گاز سولفید هیدروژن تبدیل می شوند. درا دامه این گاز نیز منجر به باز شدن عروق خونی در بدن شده و در پایان کاهش فشار خون را در پی خواهد داشت.

سیر
سیر

در مورد سیر گفته شده است که مصرف آن می تواند بوسیله بالا رفتن مقدار ادرار باعث دفع آب اضافی از بدن شده که همین امر موجب کاهش فشار خون خواهد شد.

همچنین در سیر مقدار بسیار زیادی پتاسیم وجود دارد و همانطور که می دانید پتاسیم خود یکی از مهمترین ویتامین های کاهش دهنده فشار خون در افراد است.

سیب و چای سبز، ضامن سلامتی شما

در چای سبز و سیب مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد و رسیدن این آنتی اکسیدان ها به بدن یعنی پیشگیری کردن از گرفتگی عروق که این خود یعنی کاهش میزان احتمال سکته قلبی!

پزشکان نیز همواره مصرف چای سبز راتوصیه کرده اند و بیان داشته اند که مصرف آن می تواند سطح کلسترول خون را کاهش داده و همچنین سلامت سیستم قلبی شما را نیز تضمین کند.

سیب
سیب

در تحقیقاتی که دانشجویان یکی از دانشگاه های خارج از کشور انجام داده اند، ثابت شده است که مصرف پرتقال، موز و علی الخصوص سیب می تواند شما را در برابر اختلالات مغزی که آلزایمر در سنین بالا یکی از رایج ترین آنهاست، مصون دارد.

بعلاوه مصرف سیب باعث بوجود آمدن حس سیری می شود که در نتیجه این اجازه را به شما نمی دهد تا وعد های غذایی خود را بی جهت افزایش دهید که این خود باعث تنظیم شدن قند خون شما می شود.

مطلب پیشنهادی

مراقبت از پوست

پنج راهکار برای داشتن پوستی شفاف

پوست یکی از مهم ترین قسمت های مهم بدن است که با توجه به قرارگیری …